Gvido Kajons
Gvido Kajons dēvēts gan par izsmalcināti precīzu urbānās fotogrāfijas meistaru, gan subjektīvo dokumentālistu. Viņš atzīst, ka satīriski tverta ielu tematika viņam ir visinteresantākā, jo pats allaž atradies tās vidū. Kajona fotogrāfijas trāpīgi un spilgti liecina par padomju laiku Latvijā. Tajās redzamas it kā pavisam sadzīviskas lietas un situācijas, taču katra bilde ir spilgts, asprātīgs un dažkārt arī paradoksāls stāstiņš par tālaika reālijām.
Kajona pazīstamākā melnbalto fotogrāfiju sērija “Tēma 011” tapusi padomju laikā no 20. gadsimta 70. gadu beigām līdz 90. gadu sākumam. Nosaukums asprātīgi atsaucas uz tālaika iezīmi – nosaukumos izmantot skaitļus. Kajons savā daiļradē nodala “cilvēku periodu” un “ne-cilvēku periodu”, kura laikā tapis cikls “Tēma 011” – satīrisks sociālistiskās vides raksturojums. Mākslinieka tvertajos dokumentālajos kadros cilvēks ir pilsētvides elements. Sociālisma laikam raksturīgie simboli, ideoloģiskie uzraksti, gājieni un rituāli, ikdienas dzīve – viss šķiet fiksēts it kā nejauši, taču patiesībā apliecina Kajonam raksturīgo pacietību nogaidīt īsto brīdi.
Mūsu miera programma. No cikla “Tēma 011”. 20. gs. 80. gadi.
Laipni. DOB. No cikla “Tēma 011”. 20. gs. 80. gadi
Zivis pie šņores. No cikla “Tēma 011”. 20. gs. 80. gadi
Latvijas PSR balodīši. No cikla “Tēma 011”. 20. gs. 80. gadi