Ivars Grāvlejs
Ivars Grāvlejs savu karjeru sācis kā fotožurnālists laikrakstā “Spogulis”, taču vēlāk, studējot fotogrāfiju FAMU akadēmijā Prāgā, arvien vairāk pievērsies konceptuāla rakstura projektiem. Viņu sauc par huligānu, intervencionistu, provokatoru; pieraksta viņam tematisku programmu un sociālu stratēģiju veidošanu. Taču pats Grāvlejs nekonceptualizē savus darbus, paliekot uzticīgs spontāni rotaļīgajai dzīves un mākslas uztverei, kas ļauj katrā jaunā projektā atklāt vēl kādu vizuālās pieredzes šķautni. Grāvlejs cenšas atkāpties no mākslas fotogrāfijā ierastās un pieņemtās vērtību sistēmas. Lielākajā daļā projektu viņš uzņēmies tādu kā fotogrāfa amatiera lomu, izmantojot bērnības fotoarhīvu, fotogrāfijas no interneta, bieži vien arī banalizējot un ironizējot par fotogrāfijas mediju.
Kolekciju “Deviņdesmitie” veido neliela formāta melnbaltas un krāsainas fotogrāfijas, kas vēsta par parastiem notikumiem pusaudža un viņa draugu dzīvē kādā no Iļģuciema vidusskolām. Šīs fotogrāfijas var iedalīt divās kategorijās – mākslinieciskajās (ideju realizēšana un eksperimentēšana) un dokumentālajās (skolas ikdienas – klasesbiedru kautiņi, skolotāji u. tml. – fiksēšana). Fotogrāfijās ir vēsturiska dokumentalitāte un autora līdzpārdzīvojums, kas laikabiedru atmiņā atsauc personiskas, tā laika dzīvei raksturīgas izjūtas.
16 fotogrāfijas no sērijas “Akcijas un performances” // foto kolekcija “Deviņdesmitie”. 1987–1997.
15 fotogrāfijas no sērijas "Scream and flash" // foto kolekcija “Deviņdesmitie”. 1987–1997.